convertir mp3 en fichier midi

Discussion dans 'Support informatique' créé par chems, 11 Mars 2006.

1. chems

chems Visiteur

J'aime reçus:
    0
    allah yatham lwalidine ça fé longtemps ke je cherche chi logiciel ki peu convertir des mp3 ou des fichiers .wav en fichier midi zaama preske instrumentale

merci si kk connait chi logiciel

2. BillGates

BillGates Citoyen

J'aime reçus:
    4
    Re : convertir mp3 en fichier midi

il y'en a bcp, mais la conversion n'est pas bonne....
    la meilleure façon est de chercher les fichiers midi des chanson que tu veux

3. YSF

YSF Khasser

J'aime reçus:
    109

mtafek m3ak :)

4. chems

chems Visiteur

J'aime reçus:
    0

merci pour les reponses

wa dik chercher les midi hiya lmouchkil , difficile d'en trouver c pour cela brit nconverti directement le mp3 en midi

mais bon s'il n'y a pas chi bon logiciel machi mouchkil

5. le3fou

le3fou Visiteur

J'aime reçus:
    0

this is a web site where u can find some cool midi files http://www.mididb.com/

to convert from music audio to midi here is the link http://www.mp3towav.org/mp3-to-midi.asp

What is a MIDI sequencer?
    A MIDI sequencer is a program that reads and sends the MIDI language. A MIDI sequencer can also save, load, and edit MIDI files in standard MIDI format. Notes can usually be entered via a computer keyboard or through a MIDI keyboard into a sequencer. Most sequencers are computer programs, but some are built in to keyboards. Without a sequencer to interpret MIDI, MIDI would be useless to us.

How does MIDI work?
    MIDI works like any other language. It uses letters (bits) to form words (bytes) to make sentences (groups of bytes). The most common types of MIDI sentences describe musical notes. For every note in a piece, one sentence will specify the channel, what note to play, and how loudly to play the note. At the end of the note's duration, there will be another MIDI sentence to tell the note to stop playing. Another common type of MIDI sentence will tell a channel to do something dynamically or effectually, such as to play quietly. These sentences describe controllers. By communicating different types of MIDI sentences formed by words (bytes) formed by letters (bits), a MIDI conversation will commence, and the receiver of the MIDI information will play music. Usually the receiver is a computer sound card or a keyboard.

See ya fellas

6. YSF

YSF Khasser

J'aime reçus:
    109

meme yla converti taura jamais une bonne qualité

7. chems

chems Visiteur

J'aime reçus:
    0

j'ai essayé avec les logiciels proposés sur le site

3andkoum sah , le son est zéro

8. YSF

YSF Khasser

J'aime reçus:
    109

c normal le midi kayl3ab 3la les instrument!
    mais ds une chanson kayne des instrument et le voix!
    c mieu chofi instrumental we 7awlih midi wakha hakak taura jamais une bonne qualité

Partager cette page